Rotinat

Rotinat

Rotinat ovat vanha karjalainen tapa. Lapsen syntymän jälkeen naapurit ja suku tulivat tervehtimään uutta tulokasta rotinoiden kera. Tämä hieno perinne elää vielä täällä Etelä-Karjalassa.

Seurakunnan varhaiskasvatus haluaa pitää yhteyttä nuoriin perheisiin ja tukea omalta osaltaan vanhan perinteen säilymistä. Ota yhteyttä, tulemme mielellämme käymään.

Lapsen syntymän jälkeen saat kotiin postia seurakunnalta, kirjeessä on mukana myös rotinatoiminnan yhteyshenkilöiden nimet. Jos haluat, että tulemme tervehtimään teitä, ota rohkeasti yhteyttä. Sovitaan aika, joka sopii parhaiten arjen rytmiinne.

Tullessamme tuomme pienet rotinat; leivonnaisia ja jotakin myös vastasyntyneelle. Samalla saatte tietoa varhaiskasvatuksen sekä diakonian perheille suunnatusta toiminnasta ja tulemme tutuiksi puolin ja toisin.

Ajan rotinakäynnille voit sopia  p. 040 766 2955,
Pirjo Tiippana.