Diakonia

Ajankohtaista:
Diakoniatyö on Olavinkulmassa, Olavinkatu 13, 55100 Imatra. Sisäänkäynti Kallenkadun puolelta.

- Diakoniatyön taloudellisen avustamisen ajanvaraus  vain maanantaisin klo 10 - 11 sekä                             torstaisin  klo 14 - 15. p. 040 482 4473. (myös WhatsApp)
tai **@**, messenger: Diakoniatyö Imatran seurakunta

Älä jätä ääniviestiä - emme kuuntele niitä.

Ajanvaraustuntia ei ole 2. pääsiäispäivänä ma 1.4. eikä Helatorstaina to 9.5.

Aikuisten Olkkari Olavinkatu 13, alkaen 15.1. Yhteinen ruokailu  klo 11. 30 - 12.30. Vapaaehtoinen maksu. Bingo klo 12.30 - 13.30. Mukana diakonit Maija Pakarinen ja Outi Pasanen.

Pisaran toiminta alkaa ti 9.1.  Vuoksenniskantie 64

Majakan toiminta alkaa 15.1. Ensontie 32

Lyhdyn toiminta alkaa 15.1. Olavinkatu 13

Soppa ja messu  tiistaisin klo 11-12.30 Tainionkosken kirkossa, Kirkkokatu 2. Alkaen 16.1.

Diakoniatyö - apua arkeen

Imatran seurakunnan diakoniatyön tehtävänä on tukea ihmisiä, jotka eivät saa riittävästi apua yhteiskunnalta tai muista auttavista tahoista. Tavoitteena on erilaisten ja eri-ikäisten ihmisten arjen kokonaisvaltainen tukeminen sekä toivon ylläpitäminen. Diakoniatyössä pyritään kasvattamaan ihmisiä vastuuseen ja huolenpitoon lähimmäisistään lähellä ja kaukana.

Imatran seurakunnan diakoniatyön arvopohja nousee Raamatusta ja kristillisestä ihmiskäsityksestä.

Keskustelut diakoniatyöntekijöiden kanssa ovat luottamuksellisia ja maksuttomia.

Diakoniatyön  käytännön tavoitteet ovat:

• heikoimmassa asemassa olevien ihmisten tukeminen
    ja auttaminen
  • kriisiauttaminen
  • henkilökohtainen sielunhoito
  • niiden huomioiminen, jotka eivät saa elämäänsä
    hengellistä tai muuta  tukea muualta (erityisryhmät)
  • vapaaehtoistyön organisointi ja  vapaaehtoisten varustaminen
  • diakonisen vastuun herättäminen
  • yhteistyö muiden auttajatahojen kanssa
  • kansainvälinen diakonia