Minun kirkkoni

Minun kirkkoni

Hei, minä olen Sirpa -sihteeri!

Olen pitkän linjan seurakuntatyöntekijä. Tällä hetkellä toimin Imatralla hallintosihteerinä. 80-luvun alussa silloinen kirkkoherra Eino Vauramo soitti minulle Helsinkiin ja pyysi tulemaan kesätyöntekijäksi nuorisotyöhön. Tuolla matkalla olen edelleen. Täällä Imatralla tapasin mieheni ja perustimme perheen, johon kuuluvat nyt jo aikuiset pojat.

Työtehtäväni ovat vaihtuneet vuosien saatossa. Välillä opiskelin ja olin Enso Gutzeitillakin töissä. 90-luvun lopussa tulin taas kesätöihin opiskelujeni välillä Imatran kirkkoherranvirastoon ja sillä tiellä olen täällä kirjoittelemassa tätä blogia.

Seurakuntavaalit ovat olleet tämän syksyn yksi tehtävistäni. Ennakkoäänestysviikko oli ja meni. Nyt toivon, että seurakuntalaiset heräävät äänestämään varsinaisena vaalipäivänä, ensi sunnuntaina!

Moni on kysynyt minulta, mitä luottamushenkilöt tekevät seurakunnassa? Mistä seurakuntien luottamushenkilöt päättävät? Seurakunta on yhteisö, jonka muodostavat seurakuntalaiset. Seurakuntavaaleissa valittavan kirkkovaltuuston tehtävä on suunnitella seurakunnan toimintaa, kehittää - ja ohjata sitä imatralaisien tarpeita vastaavaksi. Seurakuntavaaleissa valittavat luottamushenkilöt päättävät monista keskeisistä seurakunnan toimintaan, hallintoon ja talouteen liittyvistä asioista esim. seurakunnan toiminnan painotuksista, kiinteistöistä, avustuksista, työntekijävalinnoista, kirkollisveroprosentista ja talousarvioista. Luottamushenkilöt mahdollistavat ja ovat työntekijöiden tukena seurakuntatyössä.

Siis meillä, joilla on äänioikeus seurakuntavaaleissa, on mahdollisuus vaikuttaa siihen, miten Imatran seurakuntaa johdetaan tulevaisuudessa. Tämä on minun ja sinun, meidän kaikkien yhteinen seurakunta!

Tavataan Olavinkulmassa sunnuntaina 18.11.2018 klo 11.00 – 20.00.

Sirpa Kauppinen

hallintosihteeri, seurakunnan sekatyöläinen