Kerran usko lapsuuden mulla oli suloinen. Käteni mä rukoukseen liitin ain.

Kerran usko lapsuuden mulla oli suloinen. Käteni mä rukoukseen liitin ain.

Lapsena oli helppo uskoa. Kun vanhenin, suloisuus katosi. Minusta tuli kriittinen, epäilevä. Turhauduin kirkkoomme. Koin, että kirkko syrji seksuaalivähemmistöjä. Asetti ihmisiä eriarvoiseen asemaan. En halunnut olla osa syrjintää. Erosin kirkosta.

Vuosia myöhemmin elämä koetteli minua kovin. Tuntui kuin kaikki itselleni rakas hajoaisi ympäriltäni. Säryin itsekin pieniksi sirpaleiksi. Siinä rytäkässä yhtenä iltamyöhänä tulin yllättäen uskoon. Se tapahtui pyytämättä. Olin niin vieraantunut kirkosta, etten ollut edes osannut rukoilla apua. Yhtäkkiä Jumala puhui minulle, otti minut syliinsä turvaan niin voimallisella tavalla, eikä mikään ollut sen jälkeen sama.

Olin aiemmin yrittänyt vimmatusti hallita särkyvää elämääni. Olin syvästi uuvuksissa ja toivoton. Kun tulin uskoon, elämäni perusta muuttui. Laskin elämäni Hänen käsiinsä. Aloin rukoilla, että minun elämässäni tapahtuisi Hänen tahtonsa. Että Hän pitäisi minusta, meistä huolta. Että kävisi niinkuin hyvä on.

Uskoontuloni ei suojannut minua suruilta tai kivuilta. Tuli ensin avioero. Sitten isäni sairastui ja kuoli. Nopeassa tahdissa tapahtui tunnetasolla valtavia asioita. Olin saanut paljon, mutta nyt piti luopua ja se teki kovasti kipeää.

Uskon kautta olen pystynyt hyväksymään paremmin sen, ettei elämässä asiat mene aina oman tahtoni mukaan. Vaikeissa kohtaa en itse edes aina tietäisi, mitä tahtoa. Minulle on tuonut suurta rauhaa se, että voin olla rukousyhteydessä Jumalaan. Voin kertoa Hänelle kaikesta ja luottaa siihen, että Hän pitää minusta huolta, johdattaa elämääni.

Jumalan rakkaus koskettaa meitä kaikkia. Olemme kaikki Hänelle yhtä rakkaita riippumatta siitä, mikä on ulkonäkömme, kulttuuritaustamme, sosiaalinen asemamme tai sukupuolinen suuntautumisemme. Meistä jokainen voi toimia Jumalan rakkauden lähettiläänä tekemällä hyvää. Kohtaamalla toisemme armollisesti, välittäen ja kunnioittaen, pitämällä huolta heikommista ja suojelemalla luontoa teemme Jumalan rakkauden näkyväksi arjessamme. Jumalan rakkaus on suurempi kuin yhdenkään ihmisen ymmärrys.

Tänä iltana liitän käteni rukoukseen. Kiitän kaikesta hyvästä elämässäni. Tapahtukoon minun elämässäni Hänen tahtonsa.

Titta

Olen 42-vuotias nainen. Kahden lapsen äiti. Yhden miehen puoliso. Jumalan oma.

Aloita uusi viestiketju Siirry arkistoon
Aihe / Aloittaja   Viimeisin / Viestejä