Avoimet työpaikat

Avoimet työpaikat

Diakonian virka

Viran hakuaikaa on jatkettu 5.4.2024 asti.

Imatran seurakunnassa on noin 17 000 jäsentä ja se työllistää tällä hetkellä vakinaisesti noin 60 työntekijää. Toiminnallista puolta johtaa kirkkoherra, joka on lähiesimies kuudelle työalajohtajalle. Nämä kuuluvat kolmeen eri tukiryhmään siten, että jokaiseen tukiryhmään kuuluu kaksi työalajohtajaa. Diakoniatyön (1 hlö) ja perheneuvonnan (1 hlö) työalajohtajat kuuluvat palvelun tukiryhmään. Diakoniatyön työalajohtaja kuuluu myös johtoryhmään, johon edellä mainittujen lisäksi kuuluvat talousjohtaja, kurssikeskuksen johtaja, hautauspäällikkö ja tiedottaja.

Diakonian virka

Haemme kuuden hengen diakoniatiimiimme lähiesihenkilöä viidelle diakoniatyöntekijälle. Virkaan kuuluu myös diakonian yhteiset perustehtävät, kuten ajanvaraus- ja vastaanottotyö sekä muut tiimissä yhteisesti hoidettavat tehtävät.

Odotamme sinulta ammatillista työotetta, hyviä vuorovaikutus- ja tiimityötaitoja, valmiutta johtaa strategista työskentelyä, jämäkkyyttä päätöksiä tehtäessä sekä kykyä hahmottaa laajoja kokonaisuuksia.

Arvostamme haluasi kehittää, ja kehittyä diakonian jatkuvasti muuttuvassa toimintaympäristössä. Edellytämme kykyä toimia itsenäisesti sekä yhteistyössä seurakunnan eri työalojen, yhteistyötahojen ja vapaaehtoisten toimijoiden kanssa.

Virkaan valittavalta vaaditaan kirkkohallituksen päätöksen (Kirkon säädöskokoelma nro 162) 2 § mukainen tutkinto. Aikaisempien tutkintopäätösten mukaiset tutkinnot huomioidaan kirkkohallituksen päätöksen 6 §:n mukaisesti. Virkaan valittavan tulee olla ev.lut. kirkon konfirmoitu jäsen. Virka tulee ottaa vastaan 1.8. alkaen tai sopimuksen mukaan. Ennen työn vastaanottamista valitun tulee esittää lääkärintodistus työkelpoisuudestaan sekä rikosrekisteriote. Virassa on kuuden (6) kuukauden koeaika.

Palkkaus on kirkon virka- ja työehtosopimuksen vaativuustyhmän 601 mukainen, vähintään 3062,09 €. Tarjoamme sinulle kattavan työterveyshuollon, Smartum-edun sekä mahdollisuuden polkupyöräetuun. Panostamme työntekijöiden kouluttautumiseen. Sinulla on myös mahdollisuus työnohjaukseen.

Viran hakuaikaa on jatkettu. Hakemukset ja CV toimitetaan sähköpostitse toimistosihteeri Sari Aaltoselle 5.4.2024 klo 15 mennessä, **@**.

Haastattelun suorittaa Imatran seurakunnan kirkkoneuvosto. Haastatteluun valituille ilmoitetaan tarkempi ajankohta myöhemmin.

Viran hakuilmoitus on luettavissa myös Oikotiellä.

Lisätietoja antaa vt. kirkkoherra Arto Marttinen, **@** , p. 040 522 0741 tai diakonian työalajohtaja Riitta Sjöblom, **@**, p. 040 511 8898.

Tiedote 16.1.2024

Imatran seurakunnan kirkkoherran rekrytoinnin aikataulua keväälle 2024

Toinen hakuaika Imatran seurakunnan kirkkoherran virkaan päättyi maanantaina 15.1. Päteviä hakijoita on neljä henkilöä: Johanna Björkholm-Kallio, Susanna Halla, Pirkko Hänninen ja Johannes Tikka.

Imatran seurakunnan kirkkoherran viran hakijoista tehdään Mikkelin hiippakunnan tuomiokapitulin kokouksessa maaliskuussa kelpoisuuspäätökset. Todennäköinen kokouspäivä asian käsittelyyn on 26.3.

Tämän jälkeen rekrytointi siirtyy edistettäväksi Imatran seurakunnalle.

Imatran seurakunnan kirkkovaltuusto kokoontuu 29.5. Alustavan aikataulun mukaan kirkkovaltuusto äänestää tulevasta kirkkoherrasta tässä kokouksessa. Valinnan jälkeen rekrytointiprosessissa astuu voimaan valitusaika, joka on noin kuukauden mittainen.

Nykyisen vt. kirkkoherran, rovasti Arto Marttisen viranhoitomääräystä jatketaan maaliskuun alusta lähtien.

Tiedote 15.1.2024

Viisi hakijaa Imatran seurakunnan kirkkoherran virkaan

Toinen hakuaika avoinna olevaan Imatran seurakunnan kirkkoherran virkaan päättyi tänään maanantaina 15.1. klo 15.

Päteviä hakijoita on neljä henkilöä: Johanna Björkholm-Kallio, Susanna Halla, Pirkko Hänninen, Johannes Tikka.

Yksi hakijoista ei täytä viran edellyttämiä pätevyysvaatimuksia.

Kirkkoneuvoston valitsema työryhmä haastattelee seuraavaksi hakijat (aikataulu tarkentuu).

Imatran seurakunnan kirkkoherra valitaan kirkkovaltuuston toimittamalla välillisellä vaalitavalla.

Tiedote 17.11.2023 klo 16

Imatran seurakunnan kirkkoherran virka avataan uudelleen haettavaksi

Hakuaika avoinna olevaan Imatran seurakunnan kirkkoherran virkaan päättyi tänään perjantaina 17.11. klo 15.

Päteviä hakijoita oli 1 kpl: Pirkko Hänninen.

Toinen hakijoista ei täytä viran edellyttämiä pätevyysvaatimuksia.

Koska päteviä hakijoita oli vain yksi, Mikkelin hiippakunnan tuomiokapituli avaa viran uudelleen haettavaksi.

Tuomiokapituli päättää tästä kokouksessaan 13.12. Tämän jälkeen viran hakuaikaa on neljä viikkoa.

Uuden hakukierroksen rekrytointi-ilmoitus julkaistaan 13.12. jälkeen.