Ehdokaslistojen esittelyt

Ehdokaslistan nimi: Tulkaa kaikki - Kirkon uudistajat

Yhteyshenkilö: Kauko Mäkinen, p. 040 532 1352, **@**

Ohjelma:

- Yhdenvertaisuudelle kyllä, avioliitto kaikille. Imatran seurakuntaan on perustettava tasa-arvo- ja yhdenvertaisuustoimikunta. Samaa sukupuolta oleville pareille on saatava mahdollisuus kirkolliseen vihkimiseen myös Imatran seurakunnassa.

- Kirkon jäsenet vaikuttajiksi. Seurakunnan jäsenille on taattava suora yhteys päättäjiin. Luottamushenkilöiden yhteystiedot on laitettava verkkosivulle.

- Varjelemme luomakuntaa, jaamme omastamme. Imatran seurakunnalle on saatava ympäristödiplomi. Muovien kierrätys kuntoon, ruokahävikkiä ja energian kulutusta on vähennettävä kaikin keinoin.

- Luottamusta ja sovintoa kirkkoon. Kunnioittavan keskustelun periaatteet on tuotava käytäntöön. Kaikille näkemyksille ja niiden esittämiselle on oltava turvallinen tila Imatran seurakunnassa. Uskonnolliseen vihapuheeseen on puututtava heti.

Facebook, Kotisivu

Ehdokaslistan nimi: Myö yhes

Yhteyshenkilö: Raisa Pöntinen, p. 050 326 3961, **@**.

Slogan: Myö yhes – saman taivaan alla

Ohjelma:

- Olet uskottu, toivottu, rakastettu. Tämä on seurakuntavaalien virallinen slogan, johon olemme sitoutuneet. Meille se tarkoittaa, että kaikki ihmiset voivat tulla seurakuntaan sellaisena kuin ovat.

- Imatran seurakunta rinnalla elämässä. Pidetään huolta seurakuntalaisista ja seurakunnan työntekijöistä. Pidetään talous kunnossa, jotta on tekijöitä ja tiloja seurakuntatyöhön.

- Hautausmaat hoidetuiksi. Tämä on konkreettinen ja yksittäinen tavoite, jonka eteen tästä ryhmästä valitut luottamushenkilöt aktiivisesti toimivat. Edistämme ympäristöystävällisyyttä laajemminkin seurakunnan toiminnassa.

Facebook, Kotisivu

Vaalikone

Tutustu Imatran seurakunnan ehdokkaisiin ja heidän mielipiteisiinsä vaalikoneessa.